Πέμπτη 7 Μαΐου 2009

Η "επιχείρηση" των Πανελλαδικών

Στο άρθρο του Α. ΛΑΚΑΣΑ στην Καθημερινή (17-05-09) με τίτλο «Υπερπαραγωγή» οι πανελλαδικές" διαβάζουμε:

- Συνολικά για τις εξετάσεις θα εργαστούν περίπου 30.000 άτομα (διοικητικοί υπάλληλοι, επιτηρητές, βαθμολογητές).

- Θα συγκροτηθούν τρεις επιτροπές επιλογής θεμάτων (για τις εξετάσεις των Ημερήσιων Γενικών Λυκείων, των ΕΠΑΛ-ΤΕΕ και των Εσπερινών Γενικών Λυκείων).

- Θα λειτουργήσουν 1.474 εξεταστικά κέντρα σε όλη τη χώρα (1.250 για τις εξετάσεις των Γενικών Λυκείων, 114 για εκείνες των ΕΠΑΛ και 110 για τα ΤΕΕ).

- Τα γραπτά θα βαθμολογηθούν σε 35 βαθμολογικά κέντρα.

- Ούτε λίγο ούτε πολύ θα χρειαστούν, ενδεικτικά, πάνω από 1.300.000 τετράδια, τα οποία θα δοθούν για τις εξετάσεις, περί τα 5.100.000 αυτοκόλλητες ετικέτες και περίπου 250.000 μηχανογραφικά δελτία ενιαίου λυκείου, 70.000 φάκελοι για αρχειοθέτηση και 1.500 βιβλία χρέωσης γραπτών δοκιμίων, όπως υπολογίζει η αρμόδια Διεύθυνση Οργάνωσης και Διεξαγωγής Εξετάσεων.

- Βαθμολογητές, επιτηρητές και γραφική ύλη ανεβάζουν τον λογαριασμό των πανελλαδικών εξετάσεων πάνω από τα 20 εκατ. ευρώ.

Με αυτά τα δεδομένα:

α) ποια άλλη επιχείρηση μπορεί να παραγάγει (...και όχι να παράξει, όπως κατ' εξακολούθηση, τάχα επί το λογιότερον, επαναλαμβάνεται) τέτοιο έργο σε τέτοια τιμή;

β) τι θα απογίνει η επιχείρηση (ποιος θα την αναλάβει και με ποιο κόστος), αν διαφοροποιηθεί ο τρόπος πρόσβασης ... στην καθυστέρηση της ανεργίας;

γ) μήπως θα ήταν δημοκρατικότερο και τελικά οικονομικότερο οι υποψήφιοι να εισάγονται με ... κλήρωση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου