Δευτέρα 3 Μαΐου 2010

...με όποιο δάσκαλο καθίσεις






Παρά τα θρυλούμενα περί της μη αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης στη χώρα μας η απόδειξη περί του αντιθέτου είναι, ελπίζω, πλέον γνωστή στο πανελλήνιο. Αρκεί να συνδέσουμε τη χτεσινή κατάληψη της ΝΕΤ από ωρομίσθιους αδιόριστους εκπαιδευτικούς με εκείνη των μαθητών πριν από δύο χρόνια, όταν τα "δεκεμβριανά" προκάλεσαν αναλύσεις επί αναλύσεων για την αγωνιζόμενη νεολαία που διεκδικεί ένα καλύτερο αύριο. Τώρα αποδεικνύεται ότι οι τότε οι μαθητές που κρέμασαν το πανό με το σύνθημα "σταματήστε να κοιτάτε, βγείτε όλοι στους δρόμους", ήταν γαλουχημένοι από τη στάση ζωής των δασκάλων τους, ή μάλλον για να είμαστε δίκαιοι τους είχαν ξεπεράσει, εφόσον το μήνυμά τους είχε μεγαλύτερη έμπνευση άρα εμβέλεια.
Με αυτά τα δεδομένα δικαιούμεθα νομίζω να είμαστε υπερήφανοι για τη μεταλαμπάδευση των αξιών της διαρκούς εγρήγορσης και επανάστασης στον μαθητικό πληθυσμό. Δικαιούμεθα να διατρανώσουμε σε όσους το αμφισβητούν ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα έχει επαρκώς εφοδιάσει τους νέους με όλες εκείνες τις δεξιότητες που απαιτούνται για αντίσταση και ανατροπή.
Θα πρότεινα μάλιστα σε όσους σχεδιάζουν την αξιολόγηση της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού έργου να συμπεριλάβουν στους δείκτες ποιότητας και τα ακόλουθα κριτήρια:
  • πόσες καταλήψεις δημοσίων χώρων υλοποιήσατε;
  • με ποια συνθήματα πλαισιώσατε τη δράση σας;
  • ποια ήταν τα αποτελέσματα της κινητοποίησης;
Θα συμβούλευα μάλιστα το Υπουργείο Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων να μεριμνήσει για τον άμεσο διορισμό των συγκεκριμένων αδιόριστων εκπαιδευτικών, οι οποίοι απέδειξαν στην πράξη την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους, παρόλο που ως ωρομίσθιοι δεν εργάστηκαν με πλήρες ωράριο.
Τέλος οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων της χώρας μας δικαιούνται να υπερηφανεύονται ότι υλοποίησαν με τη δράση τους το αρχαιοελληνικό "άμες δε γ' εσόμεθα πολλώ κάρρονες".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου