Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου 2012

Και τα ματόκλαδά τους, κύριε;


Ακόμη και οι γλωσσαμύντορες έχουν ρίξει χαμηλά τον πήχη στην πτωχευμένη χώρα. Παλιότερα σφάζονταν για κλίσεις, υποτακτικές, χρονικές αυξήσεις, υπογεγραμμένες και υπερσυντέλικους, ενώ σήμερα έχουν καταντήσει να καίνε βιβλία για εφτά ψωροφωνήεντα που θέλουν, λέει, να τα περικόψουν και να τα κάνουν πέντε. Ούτε προϋπολογισμός δήμων και κοινοτήτων να ήταν. Και πήραν, λέει, δυο - τρεις απ' αυτούς το καινούργιο βιβλίο της Γραμματικής της Ε' και ΣΤ' Δημοτικού και περίμεναν υπομονετικά, σαν πολιτισμένοι άνθρωποι, να ακουστεί το «δι' ευχών» στο προαύλιο του Πειραματικού στη Σκουφά και μετά το έσκισαν επιδεικτικά. Κι ήταν ωραίο το θέαμα των ηρώων της γλωσσολογίας που ξέσκιζαν το ψέμα για να λάμψει η αλήθεια. Ηταν και μια κυρία με δυνατή φωνή που ζητούσε την προσοχή των παρισταμένων. Ηταν γενικά φυσιογνωμίες απ' αυτές που εμπνέουν τα παιδιά, ντυμένες και χτενισμένες σαν ήρωες του Γιάννη Μαρή.
Αν και πολύ φοβάμαι πως τα παιδιά θα μπερδεύτηκαν και θα αναρωτήθηκαν τι τους έπιασε και σκίζουν τα βιβλία στην αρχή της χρονιάς, αφού τα βιβλία είναι για να τα σκίζεις στο τέλος. Κι είναι κρίμα που δεν τους δόθηκε ο λόγος για να αναπτύξουν τις γλωσσολογικές τους απόψεις στη γλώσσα που αυτοί ξέρουν, με τα εφτά φωνήεντα και όχι με τα πέντε - και μη μου πείτε ότι οι φθόγγοι είναι πέντε και τα φωνήεντα είναι εφτά διότι το γνωρίζω. Φαίνεται όμως πως δεν υπήρχε χρόνος για να τους δοθεί ο λόγος. Διότι ενώ αυτοί ξέσκιζαν με μίσος το βιβλίο της Γραμματικής, έτσι για να δείξουν στα παιδιά ποια είναι η αξία του βιβλίου γενικώς, από το μεγάφωνο οι άνθρωποι που πρόκειται να διδάξουν το ίδιο αυτό βιβλίο στα παιδιά ανακοίνωναν πως θα καθυστερήσει μερικές ημέρες η εκμάθηση των πέντε φωνηέντων διότι θα κατέβουν σε απεργία. Και ως γνωστόν το δικαίωμα στην απεργία είναι ιερό, μη σας ξεγελάει που δεν γίνεται αγιασμός, ιερότερο ακόμη δε όταν πρόκειται για την παιδεία, για τη σχέση δασκάλου και μαθητή. Σχέση την οποία κανείς δεν μπορεί να αξιολογήσει διότι, όπως είχα ακούσει δάσκαλο συνδικαλιστή να δηλώνει στα σοβαρά, η σχέση αυτή αξιολογείται και επιβραβεύεται καθημερινά από τα ματάκια των παιδιών που τον κοιτούν μες στην τάξη. Και τα ματόκλαδά τους, κύριε;
Ας σοβαρευτούμε όμως λίγο γιατί το θέμα είναι σοβαρό. Και οφείλουμε να επισημαίνουμε τα θετικά όπως στηλιτεύουμε τα αρνητικά - αυτό τρελαίνομαι να το ακούω, ιδιαίτερα όταν μιλάει υπουργός. Οφείλουμε λοιπόν να αναγνωρίσουμε ότι φέτος τα βιβλία παρεδόθησαν εγκαίρως και - αν εξαιρέσουμε την υπόθεση του Πειραματικού - μέχρι στιγμής δεν έχουν σημειωθεί άλλες καταστροφές. Αν δεν είχαν παραδοθεί εγκαίρως, μπορεί να είχε αποφευχθεί και η ιστορία στο Πειραματικό, όμως το υπουργείο, και καλά κάνει, έχει προτεραιότητες.
Ολα αυτά για να επισημάνω ότι, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, φαίνεται ότι έχουν εμφανιστεί τα πρώτα δείγματα ανάπτυξης. Με την Τριτοβάθμια υπάρχουν μερικά προβληματάκια ακόμη, όμως αν αφήσουμε τους πρυτάνεις να συνεχίσουν το επιστημονικό τους έργο, είμαι βέβαιος πως θα λυθούν κι αυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ ΔΗΜΟΔΙΕΥΤΗΚΕ ΕΔΩ [Ανορθόδοξα] Και τα ματόκλαδά τους, κύριε;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου